پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4923
-
الف
+

فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» سراسر زیبایی بود/حضورم در این فیلم از الطاف الهی بود

شبکه آی‌فیلم به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت با علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش "عبدالمطلب" به گفت‌وگو پرداخته است.

شبکه آی‌فیلم به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش "عبدالمطلب" به گفت‌وگو پرداخته است.

هر سال در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در فاصله 12 تا 17 ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می شود. به اعتقاد اکثریت اهل سنت 12 ربیع الاول و به نظر اکثریت اهل شیعه 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص(است. این اختلاف سبب شد تا امام خمینی(ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد.

فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی "مجید مجیدی" یکی از آثار هنری است که توانسته است نظر مسلمانان را به خود جلب کند و اکران‌های موفقی در کشورهای شیعه و سنی نشین داشته باشد.و مجید مجیدی گفته است:فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله (ص)» به دنبال همبستگی در دنیای اسلام است.به بهانه هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) آی‌فیلم با علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش عبدالمطلب (پدربزرگ پیامبر) به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

آی‌فیلم: آقای شجاع نوری، شما در سال‌های گذشته در نقش «عبدالله نصرانی» در فیلم «روز واقعه» نقش‌آفرینی کردید و خوش درخشیدید و بار دیگر با حضور در یک فیلم تاریخی نقشی ماندگار را بازی کردید. همه می‌دانند که کار در پروژه عظیم «محمد رسول الله(ص)» بسیار سخت بود.از حضورتان در این پروژه بگویید.

شجاع نوری: حضور در پروژه «محمد رسول الله(ص)» برای خودم یک دوره فوق تخصصی در همه ابعاد بود و من در این فیلم هیچ سختی و مشقتی ندیدم و تمام لحظات آن برایم لذتبخش بود و فقط از این پروژه خاطرات خوب یادم می‌آید و حضور در این پروژه سعادتی بود که نصیب من شد و خدا را شاکرم که این فرصت را در اختیار من قرار داد و قطعا حضورم در این فیلم از الطاف الهی بود.

آی‌فیلم: فکر نمی‌کنید کمی درگیر نقش‌های دینی شده‌اید و این موضوع یک جور تکرار را برای مخاطب به همراه دارد؟

شجاع نوری: نه این موضوع را قبول ندارم نقش من در «روز واقعه» نقش متفاوتی با «محمد رسول الله (ص)» بود. این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند. تفاوت نقش‌ها و تیپ‌های متفاوت باعث می‌شود که مخاطب تکرار را حس نکند.

آی‌فیلم: از نقشی که بازی کردید، یعنی نقش "عبدالمطلب" پدربزرگ پیامبر(ص)، چقدر شناخت داشتید؟

شجاع نوری: در واقع از حضرت عبدالمطلب در تاریخ نوشته و مطالب زیادی وجود ندارد که بشود درباره این شخصت بزرگوار مطالعه کرد و در نقش ریز شد، اما هر آنچه که از این شخصیت می‌خواندم و اطلاع پیدا می‌کردم سعی می‌کردم در نقشم آن را پیاده کنم.

آی‌فیلم: عده‌ای به فیلمنامه این اثر انتقاد دارند. شما تا چه اندازه این انتقادها را می‌پذیرید؟

بله، خودم هم در جریان این انتقادات قرار گرفته‌ام و برخی نقدها را خوانده‌ام. در برخی از این نقدها دیده‌ام که عده‌ای می‌گویند این فیلم هیچ چیز جدیدی ارائه نداده است. در پاسخ به این نقدها باید بگویم پرداختن به زندگی حضرت محمد (ص) سوژه جدیدی نیست. اگر دنبال مطلب جدیدی از حضرت محمد(ص) هستیم، باید بگویم که نمی‌توان آن را پیدا کرد، زیرا قصه پیامبر را همه می‌دانند و برای همه واضح است و حتی در برخی جملات عده‌ای از تماشاگران می‌توانند متوجه شوند که چه چیزی ممکن است بیان شود و چه چیزی بیان نشود و اطلاعات آن را به طور کامل داشته باشند.

آی‌فیلم: اولین باری بود که با "مجید مجیدی" همکاری داشتید همکاری با این کارگردان برای شما چطور بود؟

 بله خدارا شکر می کنم برای این همکاری و ارتباطی که با یکدیگر داشتیم "مجید مجیدی" یکی از کارگردانان بزرگ این کشور است و من برای او احترام زیادی قائل هستم همکاری با او برای من بسیار لذت بخش بود و نه تنها من بلکه تمام گروه فیلم سازی با یکدیگر و با این کارگردان تعامل خوبی داشتیم.

آی‌فیلم: در فیلم "محمد رسول الله " گریم سنگینی داشتید کمی در رابطه با  این موضوع توضیح می دهید؟

من روزی 4 ساعت گریم می شدم و روزی دو بار گریمم پاک  می شد یعنی روزی 6 ساعت باید روی صندلی بدون هیچ حرکتی می نشستم از ساعت 3 صبح که از خانه بیرون می رفتم و ساعت 5 به لوکیشن اصلی فیلم می رسیدم گریم من شروع  می شد و تا ساعت 9 زیر گریم بودم و بعد می رفتم جلوی دوربین وعصر هم فیلمبرداری تمام می شد و دوباره 2 ساعت و هر دفعه چهار نفر روی صورت من کار می کردند و بعد از انجام آن نیز چهار نفر گریم من را پاک می کردند البته از نظر من باید این چنین گریمی صورت می گرفت چون این فیلم یک فیلم تاریخی است و نمی توان مثل نقش‌های دیگر گریم عادی برای آن در نظر گرفت.

آی‌فیلم: آقای شجاع نوری، ما در هقته وحدت هستیم و آیا این فیلم توانسته است نظر تمام مسلمانان جهان را از سنی تا شیعه جلب کند؟

شجاع نوری: متاسفانه گروه‌های مختلف که از ابتدا مخالف ساخت این فیلم بودند تبلیغات منفی زیادی علیه فیلم انجام دادند اما همانطور که خبر دارید در کشورهای مختلف استقبال خوبی صورت گرفته است و اگر تمام انسانهای روی زمین فارغ از هر نوع مذهب و اعتقاد بدون پیش قضاوت این فیلم را ببینند از آن لذت خواهند برد و متاثر میشوند زیرا این فیلم سراسر زیبایی است.

آی‌فیلم: آقای شجاع نوری این روز‌ها مشغول انجام چه کاری هستید؟

شجاع نوری: در چندین اثر به ایفای نقش پرداخته ام و منتظرم بینیم کدام یک از آثار راهی فجر امسال می شود . تا جایی که اطلاع دارم حداقل با دو فیلم در جشنواره فجر حاضر خواهم شد و این روزها مشغول بازی در سریال «ماه تی تی» هستم و به احتمال زیاد با فیلم «کمدی انسانی» و «نگار» به جشنواره بیایم.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر